keskiviikko 6. heinäkuuta 2016

Merikotkakamerasta havaintoja ja valokuvia kesästä

 Siunausta päivääsi!


Ainakin pari ystävääni on seurannut merikotkaperheen elämää ajoittain luontokamerasta. http://pontu.eenet.ee/player/merikotkas.html
ja Lootuskalender foorumista http://www.looduskalender.ee/forum/viewtopic.php?f=18&t=814&start=9960

Eilen seurasin, mitä siellä tapahtunut?

Minulle selvisi, että myrsky oli vienyt pesän jonkun aikaa sitten. Kamera ei siis ollut siirtynyt. Eräs poikasista Rahu oli pudonnut pesästä joku aika sitten ja selvinnyt hienosti. Nuorin poikasista tyttö Taida, hänen selviytymien ollut sydämellä alusta asti, kun hän kuoriutui myöhemmin, kuin veljensä Rahu ja Nord.
Mutta vanhemmat Anna ja Uku selviytyivät todella hienosti kolmen poikasensa ruokinnasta! Kaikki kasvoivat hyvin ja pojat pääsivät jo lentämään ehkä noin viikko sitten. Taida jäi istuskelemaan oksalle ( balconylle), pesäpuuhun, jossa varsinaista pesää ei enää ollut. Hänelle vanhemmat toivat ruokaa oksalle. Taida on tehnyt ahkerasti lentoharjoitusliikkeitä! Urhea tyttö! No, eilen aamulla Taida myrskyssä putosi taaksepäin oksalta, ja sitä jännitin, mitenhän käynyt? Muut seuraajat https://www.youtube.com/watch?v=qOyQiNZW-kI ja myös minä lopulta tunnistin Taidan äänen jostain alhaalta, joten hän  oli elossa. Taidan pitäisi tällä viikolla olla lentokykyiässä, joten moni odottelee, jos näkisi vielä Taidan puussa ja lentämässä.
Hänen  veljensä ehkä Rahu tai Nord istui aamulla oksalla. Ja uskon, että Anna ja Uku ovat vieneet ruokaa Taidalle. Myöhemmin tänä aamuna joku oli nähnyt, että 4 kotkaperheestä olisi lentänyt ja yksi istunut oksalla, joten todennäköisesti koko perhe voi, mitä parhaiten.( kuva hiukka epätarkka, mutta toivotaan, että niin on).


Sellainen aamukertomus tässä. Minua niin puhutteli tämä hengellisestikin. Monenlaista myrskyä/vaikeutta tai sairautta saattaa elämämme kohdata, mutta Jumalaan turvaamalla kaikesta selviää. Hän pitää huolta!

Jes. 40:31 mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy. 

                                       *****
 Armo Riittää -lehti myös kolahti eilen postiluukusta ja sitä oli hyvä lukea vuoteessa leväten. Kiitos kaikesta!

Näin sateisena päivänä on aikaa jakaa muutama valokuva.

Olen iloinnut, kun olen jaksanut uimaan pari kertaa. Kuvat uimaretkeltä.


 Jer. 31:9
Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu.





Mark. 6:31
Niin hän sanoi heille: "Tulkaa te yksinäisyyteen, autioon paikkaan, ja levähtäkää vähän". Sillä tulijoita ja menijöitä oli paljon, ja heillä ei ollut aikaa syödäkään.



Ja parvekkeelta, lepopaikaltani


 Joh. 14:27
Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.



2 kommenttia:

  1. Kauniita kukkia sinulla. Olen kovasti seurannut merikotkien elämää. On se ollut aikamoinen seikkailu ja henkiinjääminen. Minulla on ollut remontti kotona ja paljon tekemistä. siunausta sinulle rakas sisko.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos viestistä ja vierailusta! Kommentti oli mennyt tarkistettaviin ja huomasin vasta tänä aamuna. Olet liki päivittäin ollut rukouksissa. Olen käynyt lukemassa sivuiltasi remontista ja muista kuulumisistasi. Päivät menee eteenpäin Herran rakastavissä käsissä. Siunausta sinullekkin rakas sisko!

      Poista