keskiviikko 9. joulukuuta 2015

Ristin luona paras paikka on

Pro Fide - Ristin luona - 2013/SRO 



Viime päivinä on tullut usein mieleen pari laulua. "Ristin luona paras paikka on" ja "Niin alhaalla ei kukaan kulje". 
Lauluissa on mielestäni tuotu evankeliumia esille kauniisti, syvästi ja puhuttelevasti.
Rukoilen, että rakkaat lähimmäiset ja myös ne kaikista heikoimmat saisivat löytää ristin sanoman luo. Jeesus sanoi:
  "Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon.  Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon. Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt." Matt.11:28-30
Myös me, jotka olemme jo saaneet vastaanottaa sovituksen Jeesuksessa, saamme joka päivä mennä laiminlyönteinemme , puutteinemme ja huoliemme kanssa Ristin luo ja uskoa anteeksi rikkomuksemme , iloita armosta ja jättää rukouksin taakkamme Herralle. Hän välittää ja rakastaa!

"Kiitos Jeesus, mitä olet tehnyt puolestamme. Kiitos, että ristillä sovitit syntimme ja kärsit meille kuuluvan rangaistuksen. Kiitos, että saamme luottaa itsemme, perheemme, työmme ja palvelutehtävämme hyviin käsiisi tänäänkin. Johdata meitä tahtosi teitä. Siunaa ystäviäni ja perheitämme. Vedä puoleesi heitä, jotka eivät vielä Sinua tunne. Anna palvelijoillesi rohkeutta , viisautta ja taidollisuutta viedä evankeliumia eteenpäin tänäänkin. Auta myös vainottua seurakuntaa. Kiitos hyvyydestäsi , laupeudestasi, kärsivällisyydestäsi meitä kohtaan. Tutki meitä ja koettele, jos tiemme on vaivaan vievä, ohjaa meidät Iankaikkiselle tielle."

1. Ristin luona kiusatulla, / langenneella vaivatulla / paras paikka on, paras paikka on. / Siksi älä koskaan lähde, / älä minkään synnin tähden / ristin luota pois, ristin luota pois. / Ristin luona ainoastaan synnin turmelusta vastaan voitto saatu on. / Ristin luona ainoastaan / Isä armahtavi lastaan, / rauhan julistaa, rauhan julistaa. / Ristin luona kiusatulla paras paikka on.
2. Ristin luona pohja kestää, / armo putoomasta estää / kauhun kuiluihin, kauhun kuiluihin. / Ristin luona lepo koittaa, / toivo epätoivon voittaa, / sydän puhdistuu, sydän puhdistuu. / Ristin luona ainoastaan / synnin turmelusta vastaan / voitto saatu on. / Ristin luona ainoastaan / Isä armahtavi lastaan, / rauhan julistaa, rauhan julistaa. / Ristin luona kiusatulla / paras paikka on.
Laulun tekijätiedot: 
Melodia: Jukka Salminen 1985
Teksti: Erkki Leminen
Siionin kanteleeseen tulovuosi: 1999
Melodian © Jukka Salminen

Pro Fide - Niin alhaalla ei kukaan kulje 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti