tiistai 5. tammikuuta 2016

Syvempi paraneminen / Joni Eareckson Tada


Katsoin illalla oheisen Joni Earecksonin puheen ja se puhutteli niin suuresti. Hänen kirjansa " Jumala, jota rakastan", jota luin joskus vuosia sitten myös silloin puhutteli.

Sain videota katsoessa vastauksia ja vahvistuksia aiempiin ja ymmärrystä moniin kysymyksiini mm. miksi Jumala sallii kärsimystä? Sain sydämeeni suuren rauhan. Omat kärsimykseni ovat pientä Jonin elämään verrattuna, mutta rakastava Jumala kasvattaa meitä yksilöinä ja tehtäviinsä, jotka Jumala suunnitellut itsekullekin.
Joitakin päiviä oli taas vaikea kroonisten kipujen vaihe, eilen helpompi, mutta olen pyytänyt aina, että Jumalan suunnitelma saisi tapahtua ja olen kokenut läpi vuosien, että kärsimyksillä on tehtävänsä. Ei se helppoa ole, mutta Jumalan valtava armo kantaa vaikeina aikoina ja aina ja voimme luottaa Hänen rakkauteensa ja käsiinsä kaiken elämässämme.

Minua on usein lohduttanut ja puhutellut seuraavat Raamatunjakeet myös, kun olen ollut uupunut ja kipeä. Jospa sinunkin päivääsi nämä toisivat iloa , siunausta ja lohdutusta! 

5. Moos. 33:27
Sinun turvasi on ikiaikojen Jumala, sinua kannattavat iankaikkiset käsivarret


Psalmi 73
26 Vaikka minun ruumiini ja sieluni nääntyisi, Jumala on minun sydämeni kallio ja minun osani iankaikkisesti.
27 Sillä katso, jotka sinusta eriävät, ne hukkuvat, sinä tuhoat kaikki, jotka haureudessa sinusta luopuvat.
28 Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä, minä panen turvani Herraan, Herraan, kertoakseni kaikkia sinun tekojasi.


Suosittelen katsomaan Jonin puheen.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti