sunnuntai 3. toukokuuta 2020

Rohkaisua ja lohdutusta



Lämmin tervehdys pitkästä aikaa rakkaat ystävät ja lukijat.

On  paljon hyvää kuunneltavaa eri tahoilla ja Raamatussa joten tässä omassa blogissa on ollut ilo jakaa, mitä olen löytänyt.
Myös, mitä olen itse saanut oppia tai saanut rohkaisua ja lohdutusta niin sanasta, kuin rukouksissani Herraa lähellä.

Koetan saada jotain aikaiseksi nyt tänään. Odotan pääsyä kaihileikkaukseen , näköni hämärtynyt paljon ja en jaksa paljon lukea ja kirjoittaa nykyisin. Arjen keskellä pienin askelin eteenpäin ja Herraan turvaten olen pärjäillyt.
Lapsenlapsiani näen Whats Appin kautta videopuheluin, viestein ja kuvin ja kyllä he ovat tuoneet runsaasti iloa päiviini.

Jaan kuitenkin jotain, joka minua lohduttanut ja rohkaissut. Useimmille varmaan hyvin tuttua. Uskon näin elämässäni Herran muistuttavan ja olevan kanssamme; Hyvän Paimenen johdatuksessa. Ja minua niin kovasti ilahduttaa ja rohkaisee täällä aika yksin kulkiessa näin pandemiarajoitusten aikana, että Jeesus on aina kanssani, myös sinun kanssasi.


Usein sydämelle laskeutuu samoja asioita ja miten saamme luottaa ja pysyä rauhallisina niin pandemian aikana,  kuin kaikkina aikoina, myös koettelemuksissa, sairauksissa, vastoinkäymisissä, heikkouksissamme , kiusauksissa jne.

-Pysyä Hänessä


Joh. 15
4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niin kuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.


-Pysyä armossansa, siinä on  kyllin.


2. Kor. 12:9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sen tähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan. 

 
Pandemiaa koskien ja myös kaikkea muuta ajattelen niin , että Jumala on sen sallinut. Raamatussa sanotaan, että mitään ei tapahdu hänen sallimattaan.


-Rauhallisuus ja luottamus on voimamme.


Jes. 30:15
Sillä näin sanoo Herra, Herra, Israelin Pyhä: Kääntymällä ja pysymällä hiljaa te pelastutte, rauhallisuus ja luottamus on teidän väkevyytenne; mutta te ette tahtoneet, (Raamattu -33/38 käännös)


( Jos käännytte ja pysytte levollisina, te pelastutte, hiljainen luottamus on teidän voimanne. (käännös 1992))

Aiemmin keväällä sydämelle laskeutunutta:
Mitään ei tapahdu Isän tietämättä, eikä mitään tapahdu hänen sallimattaan. Hän tietää jopa päämme jokaisen hiuksen.


Matteus 10:29 Eikö kahta varpusta myydä yhteen ropoon? Eikä yksikään niistä putoa maahan teidän Isänne sallimatta.
30 Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut.
31 Älkää siis peljätkö; te olette suurempiarvoiset kuin monta varpusta.

 
Jeesus on lunastanut meidät kalliilla sovintoverellään ja olemme hänen, kuulumme hänelle.
Hän rakastaa meitä, kehottaa olla pelkäämättä ja on luvannut olla kanssamme aina ja missä ikinä kuljemmekaan.


Jes.43:1 Mutta nyt, näin sanoo Herra, joka loi sinut, Jaakob, joka valmisti sinut, Israel: Älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut, minä olen sinut nimeltä kutsunut; sinä olet minun.



Joos. 1:9 Olenhan minä sinua käskenyt: Ole luja ja rohkea; älä säikähdy äläkä arkaile, sillä Herra, sinun Jumalasi, on sinun kanssasi, missä ikinä kuljetkin."



Jesaja 41
9 jonka minä olen ottanut maan ääristä ja kutsunut maan kaukaisimmilta periltä, jolle minä sanoin: "Sinä olet minun palvelijani, sinut minä olen valinnut enkä sinua halpana pitänyt",
10 Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi; minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä.


Matt. 28:20
ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Joh. 14:26
Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.


Ja Jeesus itse rukoilee puolestamme, Hyvä paimenemme.


( Joh.17)
 Siunausta päiviisi!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti