sunnuntai 29. heinäkuuta 2018

Hyvä Paimen



Väliin meillä kaikilla on varmaankin tosi huono tai vaikea päivä...?
Minulla oli eilen hyvin uuvuttava ja vaikea päivä. 
Silti muistin, että Hyvä Paimen kantaa uupuneet, sairaat ja muutenkin heikot lampaansa olallaan ja rakastaa.

Sain tänä aamuna ystävältä postiini runon, joka oli ihana. Sain paljon lohdutusta ja runo puhutteli minua suurestikin.
Kiitos ystävälleni!
Tänään voin taas paremmin ja jaksoin aamu-uinnillekin.

Sain luvan jakaa runon tänne:

 HYVÄ PAIMEN

Pelto on muokattava, siemen kylvettävä,
sota-asu puettava ylle ja lähdettävä taistelukentälle,
juostava kilparadalla, etsittävä, kolkutettava,
tehtävä työtä viinitarhassa, saarnattava evankeliumi
kaikille luoduille,

kuoletettava lihan teot, iloittava, kiitettävä,
riemuittava, oltava murehtimatta,
tunnustettava synnit, vaellettava valkeudessa,

Herra, Sinä vaadit minulta mahdotonta!
Minun elämäni on jo muutenkin raskasta.

Missä Sinun voimasi on?
Missä apusi, vastauksesi rukouksiini?

Missä olet, Herra?

Olenko koskaan tullutkaan luoksesi,
luullut vaan?
Olenko pettänyt itseäni?
Olenko kaukana Sinusta?
Sanotko Sinä, ettet tunne minua?

Herra, en jaksa yrittää,
minä putoan kohta kuoleman kuiluun -

en kuule Sinun ääntäsi enää,
olenko eksynyt, poikennut tieltä,
enkä tiedä milloin se on tapahtunut?
 ---------
Jumalan Poika, Paimeneni,
tulit ja näytit rakkaat kasvosi,
ja minun sydämeni huojentui,
kyyneleeni haihtuivat viileään tuuleen,
kun nostit minut harteillesi.

Sain nähdä kirkkauden kaukaisten
vuorten takana ja annoit minulle
Henkesi vettä ja Sanasi leipää.

Ja minä iloitsen ja kiitän,
ja riemuitsen armosi vapaudessa,
ja taas haluan lähteä muokkaamaan peltoja,
kylvämään siementä.
Minä lähden sotaan kanssasi, voittoisaan sotaan,
Sinä maailmojen Hallitsija,
valkeuden voittoisaan sotaan.
                                                                         
 Liisamaaria  -98

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti